Frågor och svar

Det står endast nödsamtal på min telefon?

Börja med att starta om din mobiltelefon då den kan ha tappat kontakten med masten. Kvarstår felet så kontrollera att du har täckning där du befinner dig. Detta kan du göra via vår täckningskarta

Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Det fixar vi! Behöver du ett nytt SIM-kort så kan du kontakta vårt kundcenter via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer: 0770 17 70 78.  

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Det står endast nödsamtal på min telefon?
Hur beställer jag nytt SIM-kort?
Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Felsvar skadat, ogiltigt eller sätt i SIM

Inget/skadat SIM

1. Testa att starta om telefonen.

2. Stäng av telefonen och ta ut SIM-kortet. Sätt sedan tillbaka SIM-kortet och starta telefonen.

3. Testa SIM-kortet i en annan telefon.

4. Kvarstår felet efter att ha testat annan telefon så måste ni kontakta vår kundtjänst för beställning utav nytt SIM-kort.

Ogiltligt SIM

Detta kan bero på att SIM-kortet är inaktiverat. Kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Upplever du fortfarande problem så kontaktar du oss så hjälper vi dig! Du kan kontakta oss via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.F

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Det fixar vi! Behöver du ett nytt SIM-kort så kan du kontakta vårt kundcenter via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer: 0770 17 70 78.  

Relevanta frågor

Felsvar skadat, ogiltigt eller sätt i SIM
Jag kan inte skicka SMS eller MMS
Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Det fixar vi! Behöver du ett nytt SIM-kort så kan du kontakta vårt kundcenter via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer: 0770 17 70 78.  

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

När din surf börjar ta slut på ditt mobilabonnemang så får du ett SMS med instruktioner för hur du går tillväga för att köpa extra surf. Önskar du istället att uppgradera ditt abonnemang till ett abonnemang som har mer surf så kan du kontakta oss via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Hur beställer jag nytt SIM-kort?
Jag kan inte skicka SMS eller MMS
Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

Hur fungerar röstbrevlådan?

Nedanför kan ni finna instruktioner för er röstbrevlåda på telefonen. Tänk på att om ni önskar att ta bort brevlådan så är det bara att meddela vårt kundcenter.

För att lyssna av meddelanden så ringer man: 133

För att komma till menyn för röstbrevlådan så ringer man samma ovanstående nummer och vänta tills alla meddelanden har spelats upp eller tryck 5 när du hör en röst prata (ett icke inspelat meddelande)

Huvudmeny:

5) För att ändra inställningar

0) Hjälp

Meny för att ändra inställningar:

1) Ändra Hälsningsmeddelande

2) Ändra din personliga kod

3) För att koppla ur sms-avisering

4) För att att aktivera missade samtal

8) För att koppla ur röstbrevlådan

9) För att återgå till huvudmeny

Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

När din surf börjar ta slut på ditt mobilabonnemang så får du ett SMS med instruktioner för hur du går tillväga för att köpa extra surf. Önskar du istället att uppgradera ditt abonnemang till ett abonnemang som har mer surf så kan du kontakta oss via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Hur fungerar röstbrevlådan?
Min surf är slut, hur fyller jag på mer?
Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur vidarekopplar jag min telefon?

Man kan göra tre stycken olika vidarekopplingar. Instruktioner på hur du kopplar in och ur alla tre finner du nedanför:

Direkt vidarekoppling

1. Tryck på "Meny"

2. Välj inställningar och tryck sedan på "OK"

3. Välj "Samtal" och tryck sedan på "OK"

4. Välj "Samtalsval" och tryck sedan på "OK"

5. Välj "Vidarekoppla" och tryck sedan på "OK"

6. Välj "Röstsamtal", tryck på "OK" och välj sedan "Aktivera" och knappa in numret det skall vidarekopplas mot.

7. Nu skall det vara klart!

Vidarekoppling vid ej svar:

1. Tryck på "Meny"

2. Välj inställningar och tryck sedan på "OK"

3. Välj "Samtal" och tryck sedan på "OK"

4. Välj "Samtalsval" och tryck sedan på "OK"

5. Välj "Vidarekoppla" och tryck sedan på "OK"

6. Välj "Inget svar", tryck på "OK" och välj sedan "Aktivera" och knappa in numret det skall vidarekopplas mot.

7. Nu skall det vara klart!

Vidarekoppling vid upptaget:

1. Tryck på "Meny"

2. Välj inställningar och tryck sedan på "OK"

3. Välj "Samtal" och tryck sedan på "OK"

4. Välj "Samtalsval" och tryck sedan på "OK"

5. Välj "Vidarekoppla" och tryck sedan på "OK"

6. Välj "Vid upptaget", tryck på "OK" och välj sedan "Aktivera" och knappa in numret det skall vidarekopplas mot.

7. Nu skall det vara klart!

För att koppla ur dina vidarekopplingar så trycker du bara på "Avbryt v.k."

Upplever du fortfarande problem så kontaktar du oss så hjälper vi dig! Du kan kontakta oss via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

När din surf börjar ta slut på ditt mobilabonnemang så får du ett SMS med instruktioner för hur du går tillväga för att köpa extra surf. Önskar du istället att uppgradera ditt abonnemang till ett abonnemang som har mer surf så kan du kontakta oss via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Hur vidarekopplar jag min telefon?
Min surf är slut, hur fyller jag på mer?
Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

När din surf börjar ta slut på ditt mobilabonnemang så får du ett SMS med instruktioner för hur du går tillväga för att köpa extra surf. Önskar du istället att uppgradera ditt abonnemang till ett abonnemang som har mer surf så kan du kontakta oss via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Jag kan inte skicka SMS eller MMS
Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

Jag kan inte surfa med mitt abonnemang

Om du inte kan surfa med ditt abonnemang så kan du kontakta vårt kundcenter så hjälper vi dig! Du kan kontakta oss via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

När din surf börjar ta slut på ditt mobilabonnemang så får du ett SMS med instruktioner för hur du går tillväga för att köpa extra surf. Önskar du istället att uppgradera ditt abonnemang till ett abonnemang som har mer surf så kan du kontakta oss via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Jag kan inte surfa med mitt abonnemang
Jag kan inte skicka SMS eller MMS
Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

När din surf börjar ta slut på ditt mobilabonnemang så får du ett SMS med instruktioner för hur du går tillväga för att köpa extra surf. Önskar du istället att uppgradera ditt abonnemang till ett abonnemang som har mer surf så kan du kontakta oss via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Jag kan inte surfa med mitt abonnemang

Om du inte kan surfa med ditt abonnemang så kan du kontakta vårt kundcenter så hjälper vi dig! Du kan kontakta oss via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Det fixar vi! Behöver du ett nytt SIM-kort så kan du kontakta vårt kundcenter via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer: 0770 17 70 78.  

Relevanta frågor

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?
Jag kan inte surfa med mitt abonnemang
Hur beställer jag nytt SIM-kort?

När jag ringer ut så syns inte mitt vanliga nummer hos mottagaren

Visas ett annat telefonnummer än ditt telefonnummer när du ringer ut? I så fall kontaktar du oss så hjälper vi dig! Du kan kontakta oss via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer: 0770 17 70 78.

Jag kan inte surfa med mitt abonnemang

Om du inte kan surfa med ditt abonnemang så kan du kontakta vårt kundcenter så hjälper vi dig! Du kan kontakta oss via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Det fixar vi! Behöver du ett nytt SIM-kort så kan du kontakta vårt kundcenter via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer: 0770 17 70 78.  

Relevanta frågor

När jag ringer ut så syns inte mitt vanliga nummer hos mottagaren
Jag kan inte surfa med mitt abonnemang
Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Jag upplever ojämn kvalitet i mina samtal och när jag surfar.

Upplever du problem/ojämn kvalitet i samtal och/eller surf kan du testa följande:

1. Testa att starta om telefonen.

2. Stäng av telefonen och ta ut SIM-kortet. Sätt sedan tillbaka SIM-kortet och starta telefonen.

3. Testa SIM-kortet i en annan telefon.

4. Kvarstår felet efter att ha testat annan telefon så måste ni kontakta vårt kundcenter för beställning av nytt SIM-kort.

Jag kan inte surfa med mitt abonnemang

Om du inte kan surfa med ditt abonnemang så kan du kontakta vårt kundcenter så hjälper vi dig! Du kan kontakta oss via vår chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in det på er telefon måste man kontrollera med tillverkaren. DATA: APN: data.telemer.se MMS: APN: mms.telemer.se MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 62.80.192.2 MMS-port: 1981 Har du ytterligare frågor eller funderingar så kan du kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Jag upplever ojämn kvalitet i mina samtal och när jag surfar.
Jag kan inte surfa med mitt abonnemang
Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Vart hittar jag min PIN och PUK?

Ingen fara! Om du har glömt eller tappat bort din PIN- och/eller PUK-kod så ta kontakt med vårt kundcenter så hjälper vi dig. Du kan kontakta vårt kundcenter via vår snabba chatt eller använda dig av kontaktformuläret som finns på hemsidan. Du kan självklart också slå en signal till vårt kundcenter på telefonnummer 0770 17 70 78.

Relevanta frågor

Vart hittar jag min PIN och PUK?

Mobiltelefoni

Det står endast nödsamtal på min telefon?

Börja med att starta om din mobiltelefon då den kan ha tappat kontakten med masten. Kvarstår felet så kontrollera...

Felsvar skadat, ogiltigt eller sätt i SIM

Inget/skadat SIM 1. Testa att starta om telefonen. 2. Stäng av telefonen och ta ut SIM-kortet. Sätt sedan tillbaka...

Hur beställer jag nytt SIM-kort?

Det fixar vi! Behöver du ett nytt SIM-kort så kan du kontakta vårt kundcenter via vår chatt eller använda...

Hur fungerar röstbrevlådan?

Nedanför kan ni finna instruktioner för er röstbrevlåda på telefonen. Tänk på att om ni önskar att ta bort...

Hur vidarekopplar jag min telefon?

Man kan göra tre stycken olika vidarekopplingar. Instruktioner på hur du kopplar in och ur alla tre finner du...

Jag kan inte skicka SMS eller MMS

Hur man ställer in sina SMS och MMS inställningar skiljer sig från olika mobiltillverkare. Exakt hur man ställer in...

Jag kan inte surfa med mitt abonnemang

Om du inte kan surfa med ditt abonnemang så kan du kontakta vårt kundcenter så hjälper vi dig! Du...

Min surf är slut, hur fyller jag på mer?

När din surf börjar ta slut på ditt mobilabonnemang så får du ett SMS med instruktioner för hur du...

När jag ringer ut så syns inte mitt vanliga nummer hos mottagaren

Visas ett annat telefonnummer än ditt telefonnummer när du ringer ut? I så fall kontaktar du oss så hjälper...

Jag upplever ojämn kvalitet i mina samtal och när jag surfar.

Upplever du problem/ojämn kvalitet i samtal och/eller surf kan du testa följande: 1. Testa att starta om telefonen. 2....

Vart hittar jag min PIN och PUK?

Ingen fara! Om du har glömt eller tappat bort din PIN- och/eller PUK-kod så ta kontakt med vårt kundcenter...

Hittar du inte svaret du söker?

Kontakta TeleMer här