Internet utan krångel

Surfa problemfritt hemma, i sommarstugan eller på språng. I mobilen, datorn eller surfplattan. Är det egenskaper du söker hos ett bredband? Då har du kommit rätt.

hero-image

Bredband på dina villkor

Det du faktiskt behöver icon

Det du faktiskt behöver

För de flesta räcker ett enklare och billigare bredband långt. Vi hjälper dig hitta rätt variant.

Inga överpriser icon

Inga överpriser

Har du ett bredband idag så betalar du antagligen onödigt mycket. Vi är alltid en bra affär.

Vi hjälper dig icon

Vi hjälper dig

I vår kundtjänst finns riktiga människor som ser till att du kommer igång. Trevliga är vi också.

Välj ditt paket

Mini

  • 20GB

Liten

  • 40GB

Mellan

  • 60GB

Stor

  • 100GB

Max

  • Fri surf

Vanliga frågor om bredband

Hur lång tid tar det att flytta över mitt mobilnummer till Telemer?

När du gjort din beställning kommer vi skicka en förfrågan till din tidigare operatör om att flytta ditt nummer till Telemer. Från och med att vi har fått ett godkänt svar från din nuvarande operatör så tar det cirka 6 vardagar innan numret är flyttat till oss.

Hur mycket surf behöver jag?

Du kan se hur mycket surf du använder i din mobil. Märker du att din surf tar slut ofta kan du uppgradera till ett abonnemang med mer surf. Har du frågor om hur mycket surf du behöver? Vår kundtjänst hjälper dig gärna att undersöka vilket paket som passar dina vanor. Ring oss på 0770-17 70 78 eller maila till kundservice@telemer.se

Jag vill flytta med mitt telefon­nummer, hur fungerar det?

Vi hjälper dig flytta över ditt telefonnummer till Telemer. När du beställer ditt abonnemang via vår kundtjänst kommer vi ställa frågan om du vill ha kvar ditt nuvarande nummer. Vi kontaktar din operatör och om alla dina uppgifter stämmer tar det cirka 6 vardagar innan ditt nummer är flyttat till Telemer.

Jag vill flytta mitt nummer till Telemer, behöver jag säga upp mitt nuvarande abonnemang?

När du väljer att flytta ditt nummer till Telemer så behöver du vanligtvis inte säga upp ditt tidigare abonnemang förutsatt att du inte har bindningstid kvar på abonnemanget. Har du däremot bindningstid kvar på ditt abonnemang kan du behöva säga upp det innan numret kan flyttas över. Kontakta din nuvarande operatör och fråga vad som gäller för dig.

Kan jag använda mitt abonnemang utomlands?

Ditt abonnemang fungerar även utomlands. Vi har avtal med operatörer i de allra flesta länder i världen. Reser du inom EU/EES är det kostnadsfritt att ringa, SMS:a och MMS:a till alla operatörer inom EU. Ska du resa utanför EU/EES gäller vår prislista för utlandet som du hittar inne på Mitt Telemer. Hör av dig till oss på 0770-17 70 78 om du inte hittar ditt resmål i listan, då detta kan innebära extra kostnader.

Vad är skillnaden på era olika abonnemang?

Det som skiljer våra abonnemang åt är datamängd på surfen och inkluderad surf inom EU/EES. I övrigt har du alltid fria samtal och sms inom Sverige inkluderat i alla våra abonnemang.

Varför kan jag inte beställa ett abonnemang via hemsidan?

Vi vill att allt ska bli så bra som möjligt för dig när du köper ditt abonnemang från oss. Vi har därför valt att bara sälja våra abonnemang via telefon, så att du ska få möjlighet att ställa frågor innan du tar beslut. Ring oss på 0770-17 70 78 eller maila till kundservice@telemer.se

Vi ser fram emot att höra från dig.

Kan jag välja ett nytt mobil­nummer hos Telemer?

Javisst, det går bra att välja ett nytt mobilnummer hos Telemer. Det kostar inget extra.

textbubble-image
textbubble-image-icon

Kontakta oss för att beställa bredband

Våra medarbetare finns här för att svara på alla dina frågor. Oavsett om du bestämt dig för att köpa, eller om du vill undersöka lite mer, lovar vi att du kommer få svar på precis det du behöver. Vi ser fram emot ditt samtal.